Bagenden af orange BMW på orange baggrund

BMW giver de andre baghjul for 10. år i træk

Så er resultatet for årets kundetilfredshedsundersøgelse AutoIndex endelig tikket ind. Vi er både taknemmelige og ovenud begejstrede, for BMW tager mestertitlen igen.

BMW vinder suverænt igen, men med sådan en udsigt, bør man heller ikke klage over at blive nummer to. For tiende år i træk vinder BMW FDM’s AutoIndex tilfredshedsundersøgelse med de mest tilfredse og loyale kunder. Ikke nok med at BMW indtager sejrspodiet, men mærket er gået et indekspoint frem, og ligger i år med en komfortabel føring på hele 15 point ned til Mercedes-Benz på andenpladsen.

"Det har for hele branchen været et udfordrende år med mange ubekendte faktorer. Alle har været påvirkede af lukkede forretninger og ændrede forbrugsmønstre. Det har sat yderligere fokus på evnen til at tilpasse sig situationen – og altid med kunden i fokus.
At vores forhandlere og serviceværksteder har formået at udvikle det høje niveau, som kvalificerer BMW til igen at indtage førstepladsen, kan kun opnås ved at hele organisationen hver eneste dag arbejder passioneret og holistisk med kundeoplevelsen i alle situationer.
Jeg er meget stolt og ydmyg over, at vores kunder er så loyale, at de har givet os det kæmpe skulderklap – og hele BMW familien skylder dem en kæmpe tak for at vise os den tillid, der skal til, for at dette kan lykkes. Vi kan forsikre, at vi vil gøre alt for at leve op til tilliden og fortsat gøre os fortjent til den.”


- Jan Askholm, adm. direktør, BMW Danmark.

Skandinaviens største tilfredshedsundersøgels

AutoIndex-undersøgelsen er udført af FDM og Loyalty Group, og de 120 spørgsmål blev i år besvaret af 21.000 bilejere. Bilmærkerne får point i undersøgelsen efter følgende vægtning: Bilens kvalitet (40 %), forhandlerens kompetence (20 %), værkstedets kompetence (20 %), og kundens loyalitet over for bilmærket (20 %).

921 point

Samlet blev det til 921 point til BMW ud af 1000, og det resultat er vi naturligvis stolte af hos Bayern AutoGroup. Vi vil gøre vores til at gøre os fortjent til endnu en sejr i 2022, og gerne sende en oprigtig stor tak til dig, som tog dig tid til at deltage i årets undersøgelse. Vi glæder os til at byde dig velkommen.